13 kesäkuun, 2024

Automaattinen Tienaaminen

Automatisoi Tienaaminen ja muuta elämäsi

Home » Syöviltä suojaavat ravintoaineet osa kaksi

Syöviltä suojaavat ravintoaineet osa kaksi

3 min read

Ihmisillä, jotka syövät suuria määriä kaalia, on vähän paksusuolen syöpää tai muitakaan syöpiä. Kaali sisältää bioflavonoideja ja muita kasvikemikaaleja, jotka estävät kasvaimen kasvua ja suojelevat soluja vapailta radikaaleilta.

Eräässä tutkimuksessa havaittiin, että naisilla, jotka söivät eniten kaalia ja sen ristikukkaisia sukulaisia, kuten parsakaalia ja ruusukaalia, oli 45 prosenttia alhaisempi rintasyöpäriski kuin naisilla, jotka söivät kaalia vähiten.

Kaalin sisältämät muut kemikaalit myös nopeuttavat kehon estrogeeniaineenvaihduntaa. Lue kaikki hyödyt

Porkkanat ovat runsain beetakaroteenin lähteemme, mutta ne sisältävät myös muita karotenoideja, kuten alfa-karoteenia ja bioflavonoideja, jotka on yhdistetty etenkin keuhkosyöpäriskin pienemiseen. Paras betakaroteenin eli verisuonia suojelevan antioksidantin lähde. 1 keskikokoinen; 32 kaloria. Betakaroteenia, joka on verisuonia tukkivalta LDL-kolesterolilta suojaava antioksidantti. Vastaavaa suojaa ei saa antioksidanttiravintolisistä. Kypsissä porkkanoissa on kaksinkertainen määrä antioksidanttivoimaa verrattuna raakoihin porkkanoihin. Porkkanoista saa myös verenpainetta alentavaa kaliumia ja magnesiumia sekä sydänystävällistä folaattia, B6-vitamiinia ja antioksidanteista alfa-karoteenia, luteiinia sekä zeaxantiinia. Keitetty porkkana on tehokkain. Lue kaikki hyödyt

Happamat kirsikat ovat ylivertainen kversetiinin lähde. Se on flavonoidi, jolla on antikarsinogeenistä ja antioksidanttista toimintaa.

National Cancer Instituten tutkijat huomasivat, että niillä, jotka juovat vähintään neljä kuppia kahvia päivässä (tavallista tai kofeiinitonta), on 15 prosenttia alhaisempi paksusuolen syövän riski kuin niillä, jotka eivät juo kahvia.

Brigham and Women’s Hospitalin ja Harvard Medical Schoolin tutkimukset osoittavat, että kahvin nauttiminen voi auttaa vähentämään ihon tyvisolusyövän riskiä. Lue kaikki hyödyt

Maissi sisältää ferulahappo-fenoliyhdistettä, joka saattaa estää syöpää aiheuttavia aineita.

Useat tutkimukset viittaavat inkiväärin syöpää vastaan taisteleviin ominaisuuksiin.

Eräässä Michiganin yliopiston tutkimuksessa inkiväärin huomattiin aiheuttavan munasarjasyövän solujen kuoleman; toisessa inkiväärijuuri vähensi tulehdusta paksusuolessa, mikä viittaa siihen, että inkivääri mahdollisesti ehkäisee syöpää.

Vähärasvainen naudanliha B6-vitamiinia, B12-vitamiinia, steariinihappoa. 125 g; 240 kaloria. 125 g:n annos naudanlihaa antaa lähes 122 prosenttia päivittäisestä B12-vitamiinin ja 38 prosenttia B6-vitamiinin tarpeesta. Molemmat vitamiinit auttavat kehoa muuntamaan homokysteiinia hyvänlaatuisiksi molekyyleiksi (korkea homokysteiinitaso liitetään kohonneeseen sydänkohtaus-, aivohalvaus- ja osteoporoosiriskiin). Naudanlihassa on toki runsaasti tyydyttynyttä rasvaa, mutta kolmasosa siitä on steariinihappoa, joka on veren kolesteroliin myönteisesti tai neutraalista vaikuttavaa rasvahappoa.

Vaaleanpunaiset ja punaiset greipit sisältävät paljon lykopeeni-antioksidanttia, joka vaikuttaisi pienentävän eturauhassyövän riskiä.
Greipeistä löytyviä muita suojaavia kasvikemikaaleja ovat fenolit, jotka estävät syöpää aiheuttavien nitrosoamiinien muodostumista, terpeenit ja monoterpeenit, jotka käynnistävät syöpää ehkäisevien entsyymien tuotannon, sekä bioflavonoidit, jotka estävät kasvaimen kasvaimista edistävän hormonin toiminnan.

Lehtikaali sisältää bioflavonoideja, karotenoideja ja muita syöpää vastaan taistelevia yhdisteitä on runsaasti vihreissä kasviksissa. Niissä on myös indoli-yhdisteitä, jotka voivat heikentää estrogeenin syöpää aiheuttavia ominaisuuksia ja käynnistää tauteja ehkäisevän entsyymituotannon.

Herkkusienissä on runsaasti seleeniä, joka on hyödyllinen, etenkin eturauhassyöpää vastaan taisteleva mineraali.

Lisäksi sienissä on paljon tauteja vastaan taistelevia phytokemikaaleja, ja niiden syöminen on yhdistetty alentuneeseen rintasyöpäriskiin kiinalaisilla ja korealaisilla naisilla.

Tutkijat havaitsivat, että pari desilitraa granaattiomenamehua päivässä hidasti merkittävästi PSA-tasojen nousemista potilailla, joita oli ennen hoidettu sairauden johdosta. Lue kaikki hyödyt

Ja tässä vaihtoehto jolla saat hankittua tulevaisuudessa ruoka-aineita joihin sinulla ei ole ennen ollut varaa. Panosta ruokavalioon ja pysy terveenä.

TEE TÄMÄ JA ALOITA VUOSI 2024 VAHVASTI!

Voit näitä asioita ajatellessa aloittaa elämänmuutoksen silti ilmaiseksi ja säästää aikaa.
Rekisteröidy tästä heti ilmaiseksi ja ala käyttämään ilmaisia tuotteita ja ratkaisuja joilla säästät aikaa.

Halutessasi voit aloittaa (ilmaiseksi) valitsemalla itsesi jälleenmyyjäksi.
Ja kun haluat alkaa menestymään automaattisesti, hankit ekosysteemistä jonkin maksullisen tuotteen tai useamman maksamalla vain kerran omasta taskustasi ja alat tienaamaan automaattisesti.
Sinä et myy mitään.
Sinä et tee työtä.
Säästät aikaa.
Alat menestymään.
Yksinkertaista!

1 thought on “Syöviltä suojaavat ravintoaineet osa kaksi

Copyright ®Automaattinen Tienaaminen© All rights reserved.