21 kesäkuun, 2024

Automaattinen Tienaaminen

Automatisoi Tienaaminen ja muuta elämäsi

Home » Syöviltä suojaavat ravintoaineet osa yksi

Syöviltä suojaavat ravintoaineet osa yksi

4 min read

Parapähkinä, paahda ja ripottele ne salaatin päälle. Parapähkinöistä saa runsaasti seleeniä eli mineraalia, joka saa syöpäsolut tekemään itsemurhan ja auttaa soluja korjaamaan DNA:taan.

Harvardissa tehdyssä tutkimuksessa, johon osallistui yli tuhat eturauhassyöpää sairastavaa miestä, selvisi, että ne, joiden veressä oli eniten seleeniä, sairastuivat pitkälle edenneeseen muotoon 13 vuoden aikana 48 prosenttia epätodennäköisemmin kuin miehet, joiden seleenitasot olivat alhaisimmat.
Ja Cornellin ja Arizonan yliopistojen viisivuotistutkimus osoitti dramaattisesti, että päivittäinen 200 mikrogramman seleeniannos – se määrä on kahdessa kuorimattomassa parapähkinässä – johti siihen, että eturauhassyövät vähenivät 63 prosentilla, paksusuolen syövät 58 prosentilla, keuhkosyövät 46 prosentilla ja syöpäkuolemat yleisesti 39 prosentilla.

Tee erä tuoretta sitruunatai limemehua. Päivittäinen annos sitrushedelmiä voi puolittaa riskin sairastua suu-, kurkku- ja vatsasyöpiin, toteavat australialaistutkijat.
Lue kaikki hyödyt

Mustikat ovat ykkösiä antioksidanttien tehossa. Antioksidantit neutralisoivat vapaita radikaaleja, jotka ovat epävakaita yhdisteitä ja voivat vahingoittaa soluja ja aiheuttaa syöpää ja muita sairauksia. Sekoita desi mustikoita aamumuroihisi. Lue kaikki hyödyt

Marjat sisältää antioksidantteja, C-vitamiinia, kuitua. 125 g, noin 60 kaloria. Luonnon mustikat, karpalot, mansikat, vadelmat ja mustaherukat. Kasviperäisiä yhdistelmiä, kuten kversetiinia, kemferolia ja antosyaania. Marjat sisältävät myös salisyylihappoa,eli samaa antitulehdusainetta, jota löytyy aspiriinista.

Artisokista saa silibiniini-antioksidanttia, joka saattaa ehkäistä ihosyöpää.

Kiivi on pieni käsikranaatti täynnä syöpää vastaan taistelevia antioksidantteja, C- ja E-vitamiineja, luteiinia ja kuparia. Voit myös hieroa pari kiivinpuolikasta vähärasvaiseen lihaleikkeeseen mureuttamaan sitä.

Sipulia runsaasti sisältävä ruokavalio voi vähentää eturauhassyövän riskiä 50 prosentilla. Teho on paras, kun sipulin syö raakana tai kevyesti keitettynä.

Suomalainen tutkimus osoitti, että hapankaalin valmistamiseen kuuluva käymisprosessi tuottaa useita syöpää vastaan taistelevia yhdistelmiä, kuten indoleita ja sulforafaaneita. Huuhtele säilykehapankaali ennen syömistä vähentääksesi natriumpitoisuutta.

Yli 4 000 naista noudatti oliiviöljyllä höystettyä välimerellistä ruokavaliota, pähkinäruokavaliota tai vähärasvaista ruokavaliota uudessa JAMA: Internal Medicine -tutkimuksessa.

Viiden vuoden kuluttua välimerellistä ruokavaliota noudattavilla naisilla oli 68 prosenttia alhaisempi rintasyövän riski kuin vähärasvaista ruokavaliota noudattavilla naisilla. Pähkinöitä syövillä naisilla riski ei ollut juurikaan pienentynyt.

Naiset, joilla riski oli pienin, söivät noin neljä ruokalusikallista oliiviöljyä päivittäin. Lue kaikki hyödyt

Naisilla, jotka juovat päivittäin vähintään kaksi kupillista mustaa teetä, on 32 prosenttia pienempi riski sairastua munasarjasyöpään verrattuna niihin, jotka juovat teetä päivittäin vain yhden kupillisen tai vähemmän, kertoo American Journal of Clinical Nutrition -lehdessä julkaistu laaja tutkimus. Lue kaikki hyödyt

Kun omenoiden luonnolliset kuidut käyvät paksusuolessa, syntyy kemikaaleja, jotka taistelevat syöpäsolujen muodostumista vastaan saksalaisen tutkimuksen mukaan.

Muut tutkimukset ovat osoittaneet, että eräs omenoista saatava antioksidanttityyppi nimeltä prosyanidiini laukaisee sarjan solusignaaleja, jotka johtavat syöpäsolun kuolemaan.
Sisältää antioksidantteja, kuitua. 1 keskikokoinen, 80 kaloria. Omenat ansaitsevat paikkansa paljon antioksidantteja sisältävien ruoka-aineiden listalla, sillä niissä on paljon kversetiini-flavonoidia. Flavonoidit ovat luonnon omia kasvikemikaaleja, jotka vapauttavat vapaita radikaaleja, estävät tulehduksia ja suojelevat syövältä. Omenat ovat hyviä pektiinin eli liukenevien kuitujen lähteitä. Erään tutkimuksen mukaan kaksi omenaa päivässä nauttineilla ihmisillä oli vähemmän LDL-kolesterolia verrattaessa muihin. Lue kaikki hyödyt

Terveelliset kertatyydyttymättömät rasvahapot (sellaiset, joita on avokadossa ja sen öljyssä) auttavat kehoa imeyttämään paremmin syövältä suojelevia antioksidantteja, kuten lykopeenia (jota saa tomaateista) ja beetakaroteenia (jota saa porkkanoista).
Omega-3 -rasvahappoja, E-vitamiinia, kaliumia. ¼ – ½ avokadoa, noin 150 kaloria. Erään tutkimuksen mukaan yhden avokadon päivässä nauttineiden ihmisten kolesterolimäärä putosi 17 prosenttia. Se johtui todennäköisesti siitä, että avokado sisältää runsaasti hyvänlaatuista kertatyydyttämätöntä rasvaa. Avokadoissa on myös paljon kolesterolia vähentävää beta-sitosterolia. Lue kaikki hyödyt

Pavunidut ovat erinomainen sulforafaanin lähde. Se on yksi voimakkaimmista syövältä suojaavista yhdisteistä, joita on eristetty luonnollisista lähteistä.

Lese, yksi rikkaimmista kuitulähteistä, on vehnän, riisin, kauran ja muiden viljojen huonosti sulava ulkokuori. Leseiden korkea kuitupitoisuus voi vähentää paksusuolen ja muiden ylipainoon liittyvien syöpien riskiä.

Tässä vaihtoehto jolla saat hankittua tulevaisuudessa ruoka-aineita joihin sinulla ei ole ennen ollut varaa. Panosta ruokavalioon ja pysy terveenä.

TEE TÄMÄ JA ALOITA VUOSI 2024 VAHVASTI!

Voit näitä asioita ajatellessa aloittaa elämänmuutoksen silti ilmaiseksi ja säästää aikaa.
Rekisteröidy tästä heti ilmaiseksi ja ala käyttämään ilmaisia tuotteita ja ratkaisuja joilla säästät aikaa.

Halutessasi voit aloittaa (ilmaiseksi) valitsemalla itsesi jälleenmyyjäksi.
Ja kun haluat alkaa menestymään automaattisesti, hankit ekosysteemistä jonkin maksullisen tuotteen tai useamman maksamalla vain kerran omasta taskustasi ja alat tienaamaan automaattisesti.
Sinä et myy mitään.
Sinä et tee työtä.
Säästät aikaa.
Alat menestymään.
Yksinkertaista!
Copyright ®Automaattinen Tienaaminen© All rights reserved.